måndag 6 januari 2014

FÖDELSEDAGSBARN 1

Igår valde jag att städa ut alla julsaker. Lite tidigt för att vara mig, jag brukar låta det stå kvar in i det sista eftersom jag tycker det är så mysigt! Men igår höll vi på och storstäda och då kände jag att jag lika bra kunde damma bort julen. Nu är det nytt år och vi börjar om på ny kula. Första födelsedagsbarnet på året i familjen (Jens) firade vi igår. Han fyller egentligen den 7e men eftersom alla börjar jobba då så firade vi igår. Jag gick upp i ottan och gjorde marinad som jag la laxen i. Sedan gick dagen i ett... Städning och fix. Bakade blåbärspaj och vi lagade en afrikansk laxgryta. På kvällen kom Åse, Danne, Denice och mamma över. Super trevligt. Jens fick tidigare på dagen en sackosäck av mig i present. Som han kan ha när han spelar tv-spel så han slipper sitta på golvet som han annars gör. Han blev gladare än jag trodde för den. Av oss alla tillsammans fick han en skjorta och en ny dataväska. Mamma hade också köpt knivslipare och tallrikar från gense. Vi har länge velat ha nya tallrikar eftersom vi nu har massa blandat porslin. Dessa hade jag tidigare spanat in på gense så nu ska vi börja spara på dom.
Alla gick hem ganska tidigt vilket var rätt skönt för jag var jätte trött. Lyckades ändå hålla mig vaken och kolla lite på tv med Jens.
Idag är sista dagen på ledigheten så vi chillar. Imorgon är det dagis och jobb igen. Ångesten gör sig påmind!



Tallrikar från gense.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar