torsdag 29 november 2012

STATISTIK

Hummm... tycker det här med statistiken på bloggar är rätt intressant. Vissa storbloggare har runt 90.000 besökare om dagen. Min blogg skriver jag mest av mig i och jag vet att en del av er nära och kära läser. Vilket såklart är jättekul. Jag har inget direkt syfte med min blogg eller någon önskan att den skulle bli stor. Skriver mest för att jag tycker det är kul eller ibland skönt att skriva av mig lite. Ibland vet jag också att några av mina närmsta som bor en bit bort vill kunna läsa om barnen och så. Men jag har ett litet program inkopplat till min blogg där jag kan se hur många som kollar in per dag, vecka eller månad. Jag kan också se hur många som hittat hit via google, via facebook eller andra webbsidor. Dom som sökt på google kan jag också se vilka ord dom sökt på för att hamna på min blogg. Det kan vara rätt rogivande när man ser att någon sökt på exempelvis "bajs" och så har min blogg kommit upp ;) Med lite mer ansträgning kan jag också se en del ip adresser om vilka som besökt. Men jag är ju inte så himla teknisk så går inte in och kollar allt det där så ofta. Dessutom tycker jag inte det spelar så stor roll. Men iallafall så har jag upptäckt att jag har i snitt 150 besök per dag på min blogg. Många av dom större bloggerskorna skulle nog skratta år den siffran, men JAG tycker det är väldigt många. Det är kul att så många orkar läsa mina inlägg hela tiden men jag blir lite nyfiken på vilka alla dessa människor är?! :D Tycker det är lite knäppt att 150 personer om dagen tycker det är intressant att läsa om när jag bråkar med barnen, är skitnödig på träningen eller visar något fint jag shoppat. Men KUL, hoppas alla ni annonyma fortsätter läsa!

1 kommentar:

  1. Jag är en av dem:-) . Jag hoppas att du bloggar mycket från Thailand.

    SvaraRadera