måndag 26 november 2012

NÖJD!

Var och hämtade paketen på posten. Jätte nöjd med båda. I det ena paketet var lite presenter till jul, det är jobbigt att hålla sig med att ge bort dom. Tycker faktiskt nästan att det är roligare att ge än att få. Särskilt när jag är nöjd med inköpen ;) I det andra paketet var en säkerhetsväst till Melissa. Efter jul ska vi byta ridskola och ta tag i ridningen igen. Jag tycker det är viktigt att ha säkerhets utrustning (särskilt hjälmen) som sitter bra. På ridskolan slänger dom bara på en hjälm känns det som. Ibland fungerar inte spännet, ibland är dom för stora eller för små. Känns som att utrustningen nästan gör mer skada vid en olycka än det skyddar. Så Melissa har alltid egen hjälm. Har ett tag tänkt köpa en väst. Hon vill såklart ha en rosa (!) och ska man ha annan färg än svart så får man slänga ut en förmögenhet och specialbeställa. Men jag hade sån jäkla tur att komma över en rosa i exakt hennes storlek på blocket. Den har lappar och allt kvar, alltså oanvänd. Jag prutade ner den för 300 (då ingick frakten) och sparade in ca 1300 kr, eftersom en ny kostar runt 1600. Skit nöjd!
Har även försökt göra min man nöjd idag. Han nästan högsta önskan är att jag ska använda jeans, han är en riktig jeans lovers! Men jag känner mig alltid så tjock och obekväm i jeans, har nog aldrig gillat det. Jag älskar mina leggins och strumpbyxor, det är som att gå i mjukisar. Men idag tog jag ett litet steg och köpte jeans leggins! Ska prova dom ordentligt här hemma innan jag bestämmer mig för att behålla dom och isåfall överraskar jag gubben då, när jag bestämt att behålla dom ;) nu tagga träning!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar