torsdag 8 november 2012

BLOGGARE

Har tänkt på en sak, det slog mig främst igår genom en sak som hände. Att alla vi bloggare, stor bloggare som små bloggare, alltid "måste" ta hänsyn till alla andras känslor. Är inte det lite konstigt!? Min personliga åsikt är att man får skriva va fan man vill på sin blogg, ha vilka åsikter man vill. Det är ju DU som läsare som bestämmer om du vill läsa bloggen. Sedan tycker jag kanske inte att det är lämpligt att hänga ut personer eller lämna ut namn i alla disskutioner då bloggarna är så pass offentliga. Jag tycker kanske också man får tänka på HUR man uttrycker sin åsikt. MEN jag tycker ändå man får ha och skriva vilka åsikter man vill utan att alltid tänka på vad alla andra tycker eller om dom tar åt sig, det är ju upp till läsarna själva. Jag har märkt att som bloggare måste jag på något konstigt vis ta ansvar för allas känslor osv. Men ni som inte har bloggar kan fan behandla mig som en säck potatis. För jag kan ju ändå inte "få reda" på det. Konstigt att uttrycket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" oftast bara gäller i folks ögon när dom själva är den som blir illa behandlad....
Jag har en familj som betyder mer och är viktigast i mitt liv framför något annat, det tar tid att ha familj. MEN jag är inte död!




3 kommentarer:

  1. Det är väll inte bara i bloggar som man får ha åsikter. Alla har miljoner olika åsikter och har väll all rätt att uttrycka dem hur man vill eller? Om jag tycker illa om en vän så har väll jag rätt att berätta det för vem jag vill. Prata skit om hur dålig hon är mm. För det är ju min åsikt. Om man inte vill höra den så behöver man ju inte vara med mig. Det får ju alla bestämma själva. Sedan om det sårar personen eller mina närmsta är ju upp till dem att tolka det. De behöver ju jag inte bry mig om, för jag får ju tycke precis som jag vill och sprida mina åsikter hur jag vill. Med detta vill jag ändå säga att man ska visst tänka på hur man skriver på en blogg om man verkligen bryr sig om sina nära och kära. För är det något som du tycker är tokigt med din vän så skulle nog vännen uppskatta att det tog med henne/honom och inte med offentligheten bara för att man har rätt att uttrycka sina åsikter hur man vill. Sedan tycker jag att det verkar vara så himla lätt att skriva på bloggen var man tycker men inte sedan stå för det i verkligenhet. Skulle vilja höra Karin gå fram till den där tjej och höra henne säga det henne peronligen iställaet för att gömma sig bakom datorn. Fegt är min ÅSIKT :) Jag kanske ska börja gå fram till andra människor och berätta vad jag tycker. Kanske har de ful frisyr som jag måste upplysa om för det är ju min åsikt och det har ju jag rätt att säga. Haha hör hur löjliogt det låter. Visa istället lite respekt än bara tänka på min eller din åsikt.
    Elle

    SvaraRadera
  2. Som jag skrev Elle så kan man skriva sin åsikt på ett respektfullt sätt. Jag tycker inte Karin, Katrin el va hon nu heter uttrycker sig ett dugg respektfullt. Detta handlade inte om henne även om hennes beteende verkar vara ett hett ämne nu. Det handlar heller inte om att man inte ska säga till personen i fråga face to face vad man har på hjärtat, för det tycker jag. Det handlar om att jag ska ta massa skit från andra personer medans dom själva inte tål att man har åsikter. Som sagt som man själv vill bli behandlad ska man behandla andra. Det var allt jag ville säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns lite som att du tar allt ur sitt sammanhang. Att ha åsikter handlar ju inte bara om att vara elak mot människor och folks frisyrer om vi nu ska snacka om det. Åsikter kan man ha om fler saker. Jag har ALDRIG sagt att det är ok att vara elak. Och jag tycker precis som du att vågar man publicera en åsikt ska man våga stå upp för den i verkliga livet åxå. Du hackar ner på mig om saker jag inte ens skrivit något om i inlägget. Känns lite som du gått för länge i skolan och över analyserar allt nu för tiden :)

      Radera