fredag 2 november 2012

FRUKOST

Det här med frukost är så svårt. Ända sen jag var liten har jag haft svårt för frukost om det är tidigt på morgonen. Jag kan vara jätte hungrig men har ingen matlust så tidigt. Nu ska jag ju dessutom äta något nyttigare än mackor, vilket gör det ännu svårare. Smoothie åt jag ett tag men har tröttnat lite på det. Ägg/omelett vill jag inte ha nu på ett tag då jag kräktes och blev magsjuk efter min förra omelett. Jag tycker det är gott med vanilj yoghurt med frukt och bär i. Men då måste även bären vara färska. Har man i frysta bär tycker jag det blir för sörjigt. Frysta bär är perfekt till smootie däremot. När man veckohandlar så håller sig färska bär och frukt inte ända tills nästa gång det är dax att handla. Men tror jag får börja små handla lite sånt i veckorna för att kunna äta god och bra frukost. Idag lyxade jag till det med färska blåbär :)
Förslag på annan god och nyttig frukost mottages gärna!




2 kommentarer:

  1. Yoghurt, keso ovh lite havrekli :)
    /Elle

    SvaraRadera
  2. Ska prova! Keso med banan och kanel kör jag ibland, det är gott om du inte provat :) kram

    SvaraRadera