torsdag 1 november 2012

HELVETES TIMMARNA

Helvetestimmarna är dom stunder på dagen då man helst vill lägga sig ner och gå upp i rök. Hemma hos oss är det framför allt två tillfällen på dagen. Den första är när vi ska gå ut typ till dagis (förlåt FÖRSKOLAN menade jag såklart) Särskillt jobbig är denna rutin nu när det börjar bli kallt och mycket kläder ska på. Två barn ska ha kläder på sig. Den stora ungen bara MÅSTE bråka och tjafsa om hur mycket hon måste ha på sig. Idag tyckte hon att det skulle räcka med linne! Medans hon tjurar ska jag klä på den lilla skiten som inte alls vill sitta still. När jag väl fått på han kläderna och spänt fast han i vagnen så sitter han och gallskriker medans jag fortsätter bråket med stora ungen. När hon väl är påklädd ska jag få på mig mina egna kläder, men oftast är jag redan genom blöt av svett och stress innan vi kommit ut genom dörren så jag måste ut och få luft innan jackan åker på.
Skräck scenario nummer två är vid middags tid. För det första ska jag lyckas laga mat när jag är själv hemma med barnen. Så långt är Melissa inga problem. Theodor skriker och klänger oavbrutet. Här har jag också svettattacker innan maten äntligen är klar. När maten står på bordet kommer Jens hem. Efter 10 minuter hemma tappar Jens tålamodet av allt skrik och jag blir sur för att han inte klarar längre när jag själv får stå ut hela dagarna. Njuta av maten gör jag inte ens längre. Kan inte ens komma ihåg när jag senast fick sitta still fem minuter och äta. Någon vill ha något, någon spiller, Melissa trillar av stolen, hämta nappen i hopp om tystnad. FY! Jag är glad om jag hinner med tre tuggor i rad innan jag måste göra något. Sedan när man väl fått i sig maten då måste man fan sanera hela köket OCH ungarna!
När middagen är avslutad kan man äntligen andas igen :) tur att resten av dagen oftast känns rätt bra ändå ;)




3 kommentarer:

  1. Hahaha:-) känner verkligen igen mig i det du skriver....stressen på morgonen när två barn ska iväg till dagis å jag till jobbet å sen halv fem gnället som jag brukar kalla det. Inte ofta man njuter av middagen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ovan anonym=christel:-)

      Radera
    2. Fruktansvärt ordval att benämna vardagen med sina barn som helvetes timmar! Du borde inte få ha barn! Stackars barn att behöva ha sådan helvetes mamma! Jag värdesätter all tid med mina fantastiska barn. Barn har man en kort tid i livet. Hoppas dina barn väljer att leva sina liv långt ifrån dig nör de tar studenten och flyttar hemifrån! och att de undviker tid med sin helvetes mamma när de blivit vuxna! Tycker synd om dina barn! Du borde inte ha barn!

      Radera