måndag 25 juni 2012

LIVET SOM BAJSMORSA!

Åh, just nu är jag väldigt less på allt med plugget och på nti där jag läser. Även om jag är mammaledig så försöker jag plugga heltid. Eftersom Theo är i någon separations ångest period just nu så får jag oftast sitta på kvällarna och få ihop mina uppgifter. Det är jobbigt då jag inte är någon kvällsmänniska. Värre blir det när man inte kan följa sin planering och halkar efter pga skolan själv. Av någon andledning skulle viskriva distans prov på självaste midsommar afton??!! Jaja, det var ju bara att göra det. Jag släpade med mig dator och böcker till midsommarfirandet i Uppsala. Men tror ni läraren har kommit ihåg att lägga ut provet. NEJ. Så nu kommer jag antagligen få skriva det denna vecka då jag har massa annat som ska in, och det är inte ens mitt eget fel. Skulle nu på morgonen skicka in en uppgift som jag haft klar i helgen. Har inte kunnat skicka in den på lördag eller söndag då ntis sida legat nere för lite ändringar av sidan. Kl 06.00 på måndag (idag) skulle sidan fungera igen men det har blivit försenat vilket gör att jag nu slösar tid med att sitta och vänta. Kan inte komma åt min planering eller någonting. SÅ jävla irreterande. Särskillt när jag sutit hela dagen igår och skrivit. MED bajs under foten! Ja men visst, välkommen tilllivet som småbarnsmorsa. Där jag satt i köket och skrev kunde jag inte fatta var denna bajslukt kom ifrån. Melissa hade just varit på toa men köket ligger ju inte så nära badrummet så det skulle lukta ända dit. Jag började inse att det måste vara jag själv som sitter och luktar skit. Oh yes! hela foten och överdraget på köks stolen är nerkladdade av min dotters skit. MYS PYS, ibland älskar man livet som småbarns morsa lite extra!
Till råga på allt vaknar jag upp och fattar av alla status uppdateringar att jag missat Michael Jackson kvällen på tv3 igårkväll. Jag hade gått och väntat hela veckan på det men glömde helt bort det igår efter en väldigt utmattande dag.
Nya tag idag, ska ev ut och äta med vänner ikväll. Lite trevligare än att sitta hemma med bajs under fötterna :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar