torsdag 7 juni 2012

ÅLDERSSKILLNAD.

Efter en skrikig och sömnlös natt vaknade jag med två febriga barn imorse. Melissa är inte varm längre men Theodor känns pytte lite febrig än. Vi var på BVC där vi vägde, mätte och kollade hörseln på Theo. Allt såg bra ut men fick order om att vi måste se till så han börjar äta annat än gröt, välling och frukt. Viktkurvan började sjunka lite, inte så vi behövde vara oroliga men Linda tyckte att vi måste se till så han får lite andra saker i sig. Känns omöjligt eftersom vi har försökt ALLT och han vägrar äta annat än gröt och frukt. Ger man honom mat puré blir han helt hysterisk. Tillslut är han så hysterisk så det inte går att få i han ens gröten om man försöker med något. Men jag får väl traggla på, om någon har tips så är jag tacksam för alla jag kan få! Frågade även Linda om vaccination inför Thailand. Hon skulle se till så Theo får alla han ska ha i tid för resan. Sedan behöver vi andra hepatit A+B. Tre sprutor var sammanlagt. Hur ska det gå med Melissa och Jens!? Jag kommer få muta, truga och trösta båda två!
Jag och Jens satt och pratade om åldersskillnad igår. Det skiljer ju 8 år mellan oss. Inte så mycket nu men tänk va sjukt att när jag var 12 var han 20! Då hade man aldrig gissat att vi skulle bli ett par. Eller när han blir pensionär och jag ska gå upp på morgonen i 8 år till för att gå till jobbet, det kommer kännas piss. 8 jävla år lixom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar