tisdag 19 juni 2012

DOKTOR BJÖRN

Så börjar äntligen denna dag lida mot sitt slut. Både natten och dagen har varit fruktansvärda. Hade tänkt gå lite på stan innan jag hämtade Melissa och tur var det för när jag var på stan ringde dagis och sa att Melissa ramlat. Eftersom jag då var på stan kunde jag komma till dagis på ca 2 minuter. Skönt. Hon hade busat i kuddrummet och brakat in i elementet, som hade rivit upp hela armen på henne. Dom hade plåstrat om så gott dom kunde. Eftersom jag inte har körkort var det väldigt skönt att vårdcentralen ligger nästan bredvid dagis, vi gick ditt och fick en akuttid att komma in. Efter att doktor Björn (Melissa var så lättad när det kom in en människa i rummet och inte en Björn!!!) och några sköterskor kollat till såren och diskuterat fram och tillbaka, kom dom äntligen fram till att tejpa ihop armen. Inte sy. Vilken lättnad att slippa sitta med en gallskrikandes unge som måste sys. Dom tejpade och plåstrade om Melissa ordentligt. Sedan var Melissa pigg igen och satte av mot jordgubbs stånden på torget. Klart hon fick lite belöning för hon var så duktig. Nu har vi ätit ett helt lass jordgubbar. Armen kommer vara omplåstrad minst 7 dagar och Melissa är inte nöjd. Hon tycker det ser fult ut med alla plåster/bandage. Nu vill jag bara ha hem gubben och bli lite avlöst här hemma men tyvärr kommer han nog inte förns vid sju tiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar