måndag 1 augusti 2011

PARKEN ZOO/PARKEN BADET.


Igår medans vi väntade på att Jens skulle komma hem tog jag och Melissa en sväng till parken zoo när dom öppnade. Inte för att titta på djuren egentligen. Dom har vi sett och kommer se fler gånger under sommaren. Utan för att utforska leklandet/lekparken som dom har. Vi hinner aldrig med den när vi är där annars. Men vi tjuvkikade lite på tigrarna som för engångs skull var uppe och gick. Lekparken var en hit för Melissa :) Det fanns en del små söta hus att leka i och mycket annat. Favorit för Melissa var kiosken där hon kunde få sälja glass och frukt till mig. Några karuseller hann vi med innan det var dags att åka hem. Vi har ju säsongskort med inträde och gratis åkband för hela sommaren, så det är perfekt. När vi kom hem hade äntligen gubben kommit hem, känndes skönt att ha han hemma igen. Tyvärr gick söndagkväll för fort och nu är han tillbaka på jobbet igen och vi får klara oss utan hans sällskap :(

Idag var det så fint väder så idag utnyttjade jag och Melissa vårat andra säsongskort som vi fått av mamma med att bada hela dagen ute i parken badet. Super mysigt och Melissa hittade en kompis från dagis att leka med. Blir det fint väder imorgon tror jag vi åker dit igen. Men då ska jag ta med min solstol att sitta i för nu är det inte bekvämt att bara ligga direkt på marken med magen. Kanske tar vi med lunch och åker lite tidigare imorgon med. Har även varit en sväng till barnens hus idag och inhandlat kudden jag ville ha. Det var en liten fläck på så jag fick en del rabatt, kostade lite mindre än 300 så det kändes värt. Hoppas den fungerar bra att sova med! Nu ligger jag vid fläkten och kyler ner mig innan jag ska göra mitt jobb vid spisen. Idag blir det gammal hederlig spagetti med köttfärsås, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar