fredag 26 augusti 2011

KAOS I HEMMET!

Natten till idag var andra natten med hög feber för Melissa. Jag pendlade med mina kuddar mellan vårat sovrum och Melissas rum. Jag kan väl inte säga att dagen har varit den bästa i mitt liv efter två sömnlösa nätter och med ett barn som jag inte kan få i alvedon. Vet inte varför det är så svårt med alvedonen, vi har verkligen provat allt. Flyttande spottar hon ut, tabletter kan hon inte svälja och jag har provat att krossa dom och blandat med yogurt/kräm/glass... you name it. Alvedon i rumpan är det som vi har fått gett henne med tvång genom att hålla fast henne typ. Det känns inte bra att behöva göra det och det skär i modershjärtat av att behöva hålla fast henne. Nu har vi börjat med brusalvedon för barn, vi lägger den i ett glas fanta. Det går, men för mig idag tog det ca 40 min att få i henne en liten liten mugg med den blandningen. Under dessa 40 minuter är det en väldans mycket gnäll, bortförklaringar och hulkningar. Jag förstår att hon inte mår bra men med två sömnlösa nätter är man rätt slut som människa och känner sig rätt orkeslös. Det hela slutade med en panik/gråt attack av mig. Dels för att jag inte orkade med allt gnäll och dels för att jag inte vet vad jag ska göra när jag inte ens lyckas få i mitt eget barn alvedon. Jag kännde mig helt orkelös och värdelös som mamma. Stackars Jens fick komma hem från jobbet och ta över här hemma. Han är en klippa ibland, han var hemma på 15 minuter från att jag ringde. Jag fick lägga mig i sängen och han tog hand om Melissa och alvedonen. Älskar dig till månen och tillbaka!
Senare under dagen kom paketet från posten. En baby sitter som jag beställt på nätet från märket chicco. Den är en present från mamma till lillebror. Den var lika fin i verkligheten som på hemsidans bild. Den fanns i massor av färger men jag valde en gul och grå så färgerna passar till både tjej och kille, eftersom vi gärna vill ha ett tredje barn sen ;) Mycket nöjd, tack mamma!
Till middag hämtade vi kebab då ingen orkade laga mat, den tallriken slank ner fint. Nu väntar jag med spänning på kommande kväll och natt. Febern verkar gå neråt så jag hoppas på LITE sömn iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar