söndag 28 augusti 2011

EGO, EGO!

Helgen har knallat på utan att något spektakulärt har hänt. Eller bortsätt från det stora åskovädret vi hade i natt. Det brakade och sprakade som i en film där någon ond fe svänger med sitt trollspö. Melissa och Jens sov som stockar (som vanligt). Åskan försvann ganska så snabbt men blixtrarna avlöste varandra. Jag tror aldrig jag har sett så många och kraftiga blixtrar på samma gång förrut. Det blinkade som om ett lysrör hade gått sönder. Blixtrarna höll på iallafall i 30 min. Jag fick lov att stänga igen glipan på fönstret eftersom det regnade så mycket att det skvätte in ända till sängen. Men jag vinklade upp parsijenerna för att kuna se på blixtrarna, det var riktigt häftigt. Dåligt väder har gjort att vi hållt oss inne idag, roat oss med städ, tvätt och sällskapsspel. Igår fick jag lite egen tid och sprang en snabbis på stan. Köpte en amningsbh på lindex där jag hade 30 % rabatt på en bh. Köpte även en munkjacka då det börjar bli lite kallare ute nu. Har ju inte särskillt mycket kläder nu när magen växer. Men fy vad hemskt det är att prova kläder i provhyttar. Det är speglar överallt och man ser sig själv i alla vinklar. Alltså jag vet ju att jag gått upp en del i vikt och blivit rätt tjock under gravid månaderna, men SÅ tjock trodde jag faktiskt inte att jag var. Det var hemskt att se mig själv bakifrån, usch! Dessutom har jag gjort det man lovar sig själv att inte göra bara för att man blir gravid, "sunka" ner sig. Jag sminkar mig nästan aldrig eftersom jag svettas som en gris hela tiden, och det då känns som allt smink bara smetar ut sig. Håret är som ett ända svinto och i svetten orkar jag inte platta och hålla på. Satt och rensade massa kort på datorn under dagen och gjorde ett litet bildspel med bara fina bilder på mig själv som är tagna ganska så nyligen innan jag blev gravid. Lite EGO, jag vet. Jens har asgarvat åt mig nu över mitt ego men jag ser bilderna och inser att jag kan se rätt ok ut. Måste bara ta och börja "sunka" upp mig igen. Vill få ut ungen och bli normal igen nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar