lördag 20 augusti 2011

BARNVAGN KLAR.



Fy vad jag är irreterad!!! Först på den här jävla datorn som är långsammare än min mormor, och dessutom lever sitt eget lilla liv. Sen på allt här hemma, Ungen gallskriker (som vanligt) jag gör äcklig mat och är en tjockis här hemma, för att inte tala om att mina skor luktar koblaja som Melissa gnäller på. Sen har nu tydligen JAG slängt alla skarvsladdar och skruvmejslar eftersom dom inte ligger där dom ska. Jo men visst, det är vad jag brukar sysselsätta mig med när jag inte har något annat att göra! Tror säkert att det skulle vara en jävla ordning här hemma om inte jag gjorde allt jag gör! 
Uggsen jag köpte till Melissa igår var alldeles för små. Melissa var inte glad så idag fick hon följa med och välja nya skor när vi lämnade tillbaka uggsen. Resultatet blev ett par knallrosa höstkängor som hon gått runt med och varit mycket nöjd med här hemma. Senare kom mamma hit och hälsade på. Hon har varit på semester och vi har inte sett henne på länge. Melissa tyckte det var jättekul och mormor fick inte gå hem, utan hon vart instängd på Melissas rum där hon blev beordrad att leka. Mamma hade köpt jättefina och jättedyra kläder till Melissa nere i Göteborg. Men dom var lite stora, fast hon växer så fort nu så dom blir perfekta sen till våren ;) Med sig hade även mamma liggkorgen till vår barnvagn. Vi köpte denna Emmaljunga vagn för flera månader sedan på blocket för jättebra pris. Med sittdel, 2 olika åkpåsar, lakan, och en ligginsats. Men vi tyckte det fattades en liggdel, så den här röd/gråa delen hittade jag även den på blocket för 450 kr. Det är en 2007 modell men i jättefint skick. Dom som sålde den bodde i Norrköping så mammas snälla vän Maggan som bor i Norrköping åkte och hämtade den och gav till mamma eftersom dom semestrat tillsammans. Och nu kom mamma med den till oss :) Nu är vagnen färdig bäddad och klar för lillebror att komma. Tyckte den blev riktigt fin faktiskt! Nä nu ska jag gå och laga middag till mina älsklingar så man inte blir beskylld för att folk svälter här i huset. Det vore ju inte bra!

2 kommentarer:

  1. Har en likadan Emmaljunga och är supernöjd. Så skön att köra.

    SvaraRadera
  2. Hahaha "tjockis" hon e ju för gó! Du är en fin tjockis dock ;) /D

    SvaraRadera