onsdag 3 augusti 2011

KRÄFTA VS BLEKFIS!

Idag har vi legat hela dagen på parkenbadet, jag och Melissa. Jag har bränt mig en aning men nu har åtminstone jag åxå fått lite färg den här sommaren. Och som sagt, hellre vara kräfta än blekfis :) Jag som aldrig brukar smörja mig och aldrig bränna mig. Idag hade jag minsann solfaktor +30 och ändå vart jag helt röd. Det ser lite roligt då jag legat på rygg i solstolen och endast fått färg på framsidan. Blir lite svårt att ligga på mage och sola baksidan med en stor mage. Bredvid oss på badet låg det en mamma med sina två barn, en flicka och en yngre pojke. Hon ropade på dom stup i ett och dom hette Melissa och Theodor. Tyckte det var lite komiskt eftersom vi funderar på att döpa lillebror till just Theodor. Imorse/natt kom Melissa in till vårat sovrum. Hon har börjat göra det, eller vakna och ropa på nätterna nu igen. Så har det nästan alltid varit och vissa perioder har jag blivit näst intill galen av att inte få sova på nätterna utan springa fram och tillbaka i hennes rum hela tiden. Men så plötsligt vände det och flera veckor nu har hon sovit hur bra som helst, halleluja tänkte jag! Då skulle jag få sova några månader innan lilla bäbis kommer. Men nu har det som sagt börjat gå tillbaka som vanligt, visserligen har hon bara vaknat en gång per natt nu senaste nätterna och det har gått bra att få henne att somna om. Men jag fruktar ändå för att sov lyckan i vårat hem var kortlivad. Får se hur det går inatt. Imorgon bitti får vi leksällskap här hemma så jag hoppas det blir lite svalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar