söndag 7 augusti 2011

BAJSDRAMA!


Jag gick upp med tuppen idag och tvättade. Hade 7 maskiner att tvätta. Men nu är korgen med smutstvätt äntligen tom. Har bytt lakan och vattnat blommor också. Förrutom att tvätta så har jag tillbringat söndagsmorgonen med att torka bajs... mindre kul kan man ju tycka. Jag är nu trött på att ingen gör något åt Melissas bajsbekymmer. Sen hon var 6 månader har det hållit på nu. Läkarna säger bara att det kommer bli bättre... men NÄR!? Nu fyller hon snart 4 och har ätit movicol i ca 2 år. Hon är så hård i magen så hon inte vill gå på toa fast hon behöver eftersom det gör så ont för henne, stackarn. Oftast slutar det med att både hon och jag gråter. Hon för att det gör så ont och jag för att hon har så ont och jag inte kan göra något. Det här är verkligen ett problem men ingen i vården tycker att det är lika allvarligt som jag. Iallafall så hade hon nu hållt sig sen 4 dagar tillbaka så jag gav henne mivrolax, ett laxerande läkemedel som hon har utskrivet till verkligen krissituationer. Och det resulterade i att allt kom ut, vilket var en lättnad för oss båda men det blir ju lite löst och hon kan inte kontrollera det så därav har jag tillbringat morgon/fm med att torka bajs på golv och barn.
Regnet öser ner och det verkar som det aldrig tar slut. Melissa och jag tog en promenad till affären. För ovanlighetens skull klagade hon inte på att gå eftersom hon hade fullt upp med att hoppa i alla vattenpölar. Hemma igen bakade vi en snoddaskaka, eller chockladrutor som dom också kallas. Melissa hjälpte till med glatt humör men tyckte det var godast att äta av smeten. Nu står den i kylen och får bli efterrätt ikväll när Jens kommer hem från jobbet, men först ska jag laga lite wok till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar