söndag 16 februari 2014

RÖKNING DÖDAR.

Helgen går så fort som alltid. Varför?! Igår hade vi städdag. Sedan bjöd mamma på mat. Jag bad henne bjuda oss på mat, haha! Är så fruktansvärt trött på att laga mat. Därför blir det oftast lätta saker som pasta/korv/köttbullar... Aaa ni fattar. Men hos mamma får man alltid god och "riktig" mat. Så det var gott. Melissa har blivit så stor så hon vill köpa kläder för sina egna pengar nu! Ja, eller först frågar hon om hon kan få det hon hittat. Men eftersom hon inte behöver något nu så sa jag nej. Då ville hon köpa för sina egna pengar och det fick hon. Så igår var vi ner på Lindex en sväng, där hon hade tittat ut två "coola" tröjor, som hon själv sa ;)
Idag har Jens hängt framför OS. Jag tycker verkligen det är så tråkigt. Jag tog tag i att rensa lite kartonger med kläder. Oftast går Melissas urvuxna kläder till kusinerna i Falun men då vi har lite ont om pengar har jag lagt ut lite kläder på köp och sälj. Har fått in en del pengar idag. Men finns kläder kvar så kanske kör en BLOPPIS sen, det brukar funka! Annars har vi varit på balett och hälsat på faster, farfar och Åse idag.




Vad tycker ni om rökning?! Alltså jag tycker att rökare är så himla äckliga. Ursäkta men ni luktar askkopp och ni röker som om alla andra vill andas in er äckliga rök. Jag gick från Ica och på vägen trängdes jag med allt folk som kommit med tåget, jag genar över tågstationen. Flera rökare går mitt i folkvimlet och röker. Så jävla äckligt! Måste man nu röka kan man väl ändå ställa sig/gå lite på sidan av. Något som är ännu värre är mammor med barnvagnar som röker, eller gravida. Om jag körde barnvagnen i ena handen och hade en cigg i andra handen skulle jag skämmas så jävla mycket. Tror faktiskt inte jag skulle våga gå runt så, med all rätt! Och att röka när man är gravid det måste nog vara det värsta. Ja, jag vet att några av er kära vänner tillhör den kategorin. Jag gillar er men absolut inte erat val att röka med en bäbis i magen. Jag förstår att det inte är lätt att sluta, men för mig skulle det vara ett lika lätt beslut som att inte dricka alkohol eller ta droger när jag är gravid. För jo, det är faktiskt ett medvetet val man gör. Jag anser att är man inte redo att ta valet att sluta röka då är man inte redo att skaffa barn. Äh, det där med att man är beroende och inte kan sluta köper jag inte. Kan du inte uppoffra dina sigg hur ska du klara att göra alla andra uppoffringar i livet som man tvingas göra när man får barn. Skitdumt att ha som argument. Då bör du nog vänta med att skaffa barn. Vet ni vad jag mer hörde.... Min moster berättade att dom som jobbar inom kommunen inte ska få röka på arbetstid längre. Skitbra tycker jag. Då får dom ju hjälp med att sluta, för får dom inte röka på hela dagen så måste ju tillslut suget minska. Rökning dödar ju faktiskt så dom borde tacka kommunen ;) jag tycker det är helt rätt. Det skulle ju inte vara tillåtet/accepterat att ta ett glas vin till lunchen så varför ska det vara tillåtet att röka?! Fast tror kommunen mer syftar på att arbetstid försvinner till att röka mer än vad dom syftar på era rökares hälsa. Tycker ändå att trenden hos unga har bytt håll lite. Även om många tjuvröker och så, så känns det som fler gjorde det när jag var yngre. Då var det mer inne. Nu är det lite mer inne att vara hälsosam, träna och äta bra. Det är bra även om det finns motsatsen också. Och alla ni som har rökt men slutat, Bra jobbat!



Nu är ju jag verkligen mot rökning men tyckte ändå den här texten var lite kul. Och man behöver inte sluta röka för pengarna men för att det är så jäkla sunkigt att vara rökare och för att man får leva längre. Det räcker väl.

1 kommentar:

  1. Håller med dig helt och hållet. Det är så jävla äckligt och idiotiskt att röka. Och att snusa. Och så sant , är man inte beredd att sluta när man är gravid så ska man inte skaffa barn.

    SvaraRadera