onsdag 5 februari 2014

DET DÄR MED ATT SNOOZA...

Det där med att SNOOZA tidigt på morgonen det är inte riktigt min grej. Eller det är det, men samtidigt känner jag bara att det är självplågeri. När man ska gå upp nästan omänskligt tidigt så tycker jag det bästa är att bara gå upp. Jag bestämmer mig alltid för att gå upp på en gång när larmet ringer. Även om jag vill ligga kvar. För att det blir bara mer och mer plågsamt att snooza. Men imorse kunde jag inte stå emot. Jag gjorde det förbjudna och tryckte på Snooza. Alltså den tiden tills klockan ringer igen, ligger man ändå bara och har ångest på, för att man vet att klockan snart ringer igen. Imorse snoozade jag ca 5 gånger, men slapp ju inte att gå upp i slutändan ändå. Nä hellre går jag upp med desamma. Då kan jag göra ordning mig i lugn och ro och sedan kan jag utan att vara stressad hinna blunda lite på bussen till jobbet som tar ca 30 min. Det är faktiskt så värt att pina sig upp på direkten när larmet ringer, håller ni inte med?!

Förresten läste jag idag att KFC ska öppna i Sverige. Gissa om jag jublade! Säkerligen i Stockholm men ändå. Jag älskar KFC. Det är favoriten om jag får välja på ett av skräpmatställena. Har många år undrat varför vi inte har en sån stor kedja här i Sverige redan. Har också föreslagit affärsidén många gånger här hemma att vi kanske skulle ta och öppna det första KFC i Sverige. Men nu är det alltså någon som snott min snille ide ;) men vad gör det, jag är bara glad att äntligen kunna äta där igen!



Jag och Melissa på KFC i Los Angeles.

Jag är också glad att jag har en två åring som VILL gå och lägga sig på kvällarna. Jag hör skräckhistorier om nattningarna from hell. Ungar som skriker och föräldrar som fasar inför nattningarna. Nu vill inte jag vara den som skryter dåra, men Theodor älskar att få gå och sova på kvällen. Han kan börja tjata redan klockan sex att få gå och lägga sig. Då måste vi be han vänta ett tag eftersom sex är lite väl tidigt. Idag stod han och hoppade bredvid mig när jag gjorde välling. Sprang före mig till sängen och stod och vrålade "jätte musigt" alltså han tycker verkligen det är jätte mysigt att få ligga med sin älskade mamma i sängen med välling i flaskan. Det ända om jag nu ska vara lite negativ också är att han kan ta över en timme på sig att somna. Man hinner somna själv. Igår tog det nästan två timmar! Så idag fick han prova att inte sova middag på dagis. Tror det gör honom så pigg på kvällen nämligen. På helgerna har vi börjat ta bort sovstunden ibland. Det hade gått bra på dagis utan att sova och det var inga problem på em hemma sen. Nu på kvällen skuttade han i säng och somnade på 10 min! Så det blir nog inget mer med att sova middag nu. Jens har insisterat på det ett tag redan men jag har lite svårt att sluta/byta rutiner. Vill liksom att han ska vara bäbis för alltid! Men han är ju ingen bäbis utan fyller tre efter sommaren. Nej, fy det vill jag inte tänka på nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar