fredag 14 februari 2014

KOMMENTARER & REAKTIONER.

Det som jag tycker är kul men ändå tråkigt med min blogg är alla kommentarer. Ibland får jag sjukt mycket kommentarer på ett inlägg. Ofta vet jag redan innan jag publicerar ett inlägg om det kommer uppröra och skapa reaktioner. Det är det som är roligt. Men ibland måste ni också förstå att jag medvetet vill skapa reaktioner, tror några har missat det. Jag kan lova er att 99% av alla bloggar ni läser provocerar diskret, men med mening. Men jag älskar som sagt att ni engagerar er i inläggen, oavsett om ni är för eller emot det jag skriver. Det som är lite tråkigt, men mitt eget fel är att nästan alla mina kommentarer hamnar på Facebook. Det innebär att ni som "bara" läser bloggen inte får ta del av disskutionerna. För någon dag sedan blev ett inlägg delat på fb och på 3 timmar hade jag 700 besök på bloggen och över 50 kommentarer på fb. Många säger att vill man ha en stor blogg ska men inte dela på fb. Men jag är inte ute efter en stor blogg och på fb finns dom flesta av mina vänner och bekanta som läser. Så det enda negativa är ju då att vissa av er inte får ta del av disskutionerna.
Som jag skrev har jag lärt mig vilka inlägg som kommer provocera. Det jag inte lärt mig är att när jag skrivit ett inlägg så har jag sagt mitt och behöver inte fortsätta disskutera. Jag gillar att disskutera men måste lära mig att sedan släppa det och överlåta disskutionen/kommentarerna till er :)
Ville mest tacka för alla kommentarer, positiva som negativa! Och tack till er som delar inläggen vidare :)

Nu är det dags för lite jobb. Tror det blir en del allahjärtans dag pyssel med eleverna idag.

Lite kopior på kommentarerna från fb på inlägget om dagis och fröknar!

Word! 👊

Tänk att jag som "bara"är barnskötare får mest tid med barnen. Jag har ingen planerings tid utan kan vara med barnen 100% när jag är på jobbet😃

Jag har bara jobbat med förskollärare som inte gör någon skillnad på oss barnskötare och dom som är förskollärare, och barnen har definitivt aldrig gjort skillnad på oss ;)
Hos oss kallar barnen oss vid våra namn och vissa säger såklart fröken vilket jag tycker är helt ok. Eg är vi väl alla "pedagoger" men det tycker jag låter urtrist ;)

Vad jag har förstått det så är det ingen som tvingar barn att säga rätt, utan att ni stör er på att de säger förskollärare och förskola.

Jag tycker att man ska byta namn och säga frödis istället för förskolan. Tycker att det låter mysigare😃

Shit vilken grej...och jag som är fröken och allt... :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar