fredag 7 februari 2014

DAGS FÖR RIDNING!

Ibland undrar jag varför jag är så korkad! Jag lär mig inte av mina misstag med barnen. Jens har lärt sig och tar därför alltid ner mig på jorden när han är inblandad. Idag var han inte det eftersom han jobbade. Melissa har hostat så mycket i veckan och eftersom jag och Theo var lediga idag så fick hon också vara hemma. I min fantasi skulle vi ha en mysig hemmadag, äta bullar och leka. Så blev det inte. Så blir det aldrig. Det blir alltid kaos när jag planerar utflykter, mysdagar el restaurang besök, fast jag tror att det ska bli mysigt. Varje gång tror jag det även om jag VET att det inte blir mysigt. Min hjärna förtränger att det alltid blir kaos. Jag har inte lärt mig än, men det har Jens. Men förutom kaos, skrik, mat på hela köksgolvet och en hysterisk Theo inne hos frisören så fick vi till en välbehövlig klippning av Melissas hår. En långpromenad. Lite matshopping, och bäst av allt så började ridterminen för Melissa. Då var hon lycklig! Vi upptäckte dock att ridbyxorna blivit lite små, dags att köpa nya. Men efter några svettattacker fick vi på dom. Melissa åkte it till stallet med världens bästa Åse (som anmält och betalt för Melissas ridning den här terminen) sedan åkte Theo och jag ut md Jens när han kom från jobbet. Theo var lika exalterad som Melissa över att få titta på hästarna. Han ville gärna också rida och satt och ropade "min tur" men han fick nöja sig med trähästen Conny!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar