torsdag 13 februari 2014

HUR MÅNGA MILJONER DOM TJÄNAR SKITER JAG I...

Alltså jag är så glad över valet av dagis/skola vi gjort till våra barn. Många säger till mig att det är för mycket disciplin på Melissas skola. Jag tror ofta andra säger så för att på något konstigt undermedvetet sätt försvara sitt val av skola för sina egna barn. Men vem vill inte att barnen lär sig respekt. Respektera vänner, lärare och regler. Det kan inte vara annat än bra. Det tycker jag dom gör väldigt bra på Melissas skola. Det är lugnt och tryggt och det är många lärare runt barnen hela tiden. Det känns ofta som att dom som jobbar inom kommunen eller föräldrar som har valt kommunal barnomsorg snackar illa om privata skolor/dagis. Jag förstår inte riktigt grejen med det?! Det är bara ett val man gör inget måste väl vara bättre eller sämre. Vi värderar bara olika vad som passar våra barn bäst. Ett argument som jag ofta får höra mot privat barnomsorg är att ägarna bara tjänar massor med pengar på det. Ibland stämmer det och jag vet att det går bra för den privata verksamhet vi valt. Ägarna tjänar oerhört bra. Men vet ni, för mig får dom gärna tjäna hur många miljoner som helst, så länge det även gynnar barnen som går i verksamheten. Förutom en ovanligt bra miljö där mina barn går så måste jag säga att dom också får ta del av "vinsten". Jag har berättat förrut att Theodors dagis har minibuss med bilstolar, att åka på utflykt i. Hur många dagis har det?! Skolbarn och dagisbarn har fått tagit med sina familjer för att gå på cirkus när det varit i stan. Melissa har varit på teater i Sthlm. Dom har gått på zoo skola. Alltså jag kan rabbla i evigheter... Men jag vill berätta om dagen idag. Theodors dagis hade abonnerat HELA Leos lekland till dagisbarnen. Dom for dit redan vid 7. Jag hämtade sedan Theo kl 15 ute på Leos. Jag mötte fröknar utklädda till pirater, det var ansiktsmålning, ballonger, popcorn och lek. Barnen åt frukost, Lunch och Mellis där. Jag hörde att det blev hamburgare till lunchen. Hur kul för barnen och vilket jobb av alla fröknar! Dom måste varit helt slut efter idag :) Jag bara undrar vilka av era kommunala dagis som gjort något liknande?! Lite klirr i kassan för ägarna gynnar alltså även våra barn som går där. Det ända problemet jag har är att Theodor snart kommer byta avdelning, till dom stora barnen, vilket kommer bli jobbigt eftersom jag älskar fröknarna i blå grupp!
Melissa hade också utflykt idag. Till isstadion där dom åkte skridskor hela dagen och åt lunch. Även hon var väldigt nöjd med dagen.



Leos i gryningen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar