söndag 23 februari 2014

JÄVLA KÄRRING!

Som förälder till ett barn som inte mår bra är man rätt känslig och skör. Theodor har haft magsjuka flera dygn nu. På vårdrådgivningen tyckte dom han hade kräkts lite väl länge så dom skickade upp oss till akuten och faxade att vi var på väg. Jag undviker gärna akuten så gott det går eftersom det alltid är en enda lång väntan där. När jag kom dit möttes jag av världens otrevligaste kärring. Hon undrade varför jag ens var där och hon frågade om jag hade bilen med mig. Hon tyckte nämligen isåfall att jag skulle ta med mig Theo i pyamasen och sitta ute i bilen och vänta dom timmarna det skulle ta att få komma till läkaren! Hon ville inte ha oss där inne i väntrummet eftersom vi kunde smitta ner andra och ett rum kunde hon inte "slösa" på oss som inte var så sjuka. Jag vart så jävla arg, ledsen och besviken så jag åkte hem igen. Vi hade ny kontakt med 1177 som vart jätte arga och skickade upp Theo och Jens idag igen. Idag har dom fått komma in i ett infektionsrum. Skönt. Hoppas dom kommer hem snart. Melissa är på bio med mamma och ser frost. Egentligen skulle hon gå med pappa men han åkte med Theo. Jag sitter och väntar på en tjej som ska köpa lite babysaker, hon skulle vart här för 45 min sen. Behöver jag säga att jag hatar när människor inte är i tid! Sorry men det är nästan den värsta egenskapen man kan ha, att vara sen.










1 kommentar:

  1. Usch, viktigt att man står på sig. Helmina fick rotaviruset för två år sedan och var jättedålig. Henne tog de in nästan på en gång utan problem. Hoppas att Theodor kryar på sig fort. Stor kram ps. hatar också sena människor.

    SvaraRadera