tisdag 2 april 2013

THEODOR VILL BARA GÅ...

Vi har nu kommit till den där perioden som jag så väl minns från när Melissa var liten. Den där perioden som är fantastisk och man längtat efter men ändå kan vara SÅ jobbig. Den där perioden som får en mamma att få svettattacker under promenaden. Ja ni förstår nog vad jag menar. Vi har kommit in i perioden då Theodor bara vill gå och VÄGRAR sitta i vagnen. Visst det är jätte gulligt och mysigt. Imorse hade vi all tid i världen så vi gick till dagis. Jag tog inte ens med mig vagnen. Promenaden som i vanliga fall tar 5 min tog imorse 30 min :) men ibland finns inte den tiden och då är det mindre mysigt med en gallskrikande unge som hänger över kanten på vagnen och slår halvt ihjäl sig. Då svettas man ihjäl av stressen, det vill jag lova!

Jag vet inte vart hela påskhelgen tog vägen. Men idag har jag börjat morgonen med att slänga allt påskgodis mm. Efter jag lämnat barnen på dagis så tog jag en lång promenad på 70 minuter. Jag hittade lite backar där jag körde höga knän och utfall uppför backen. Hemma tränade jag mage. Så här ska jag börja mina dagar nu under våren, på veckodagarna i allafall. Har ju inte varit så mycket fokus på det här med vikten sista tiden. Nu är det strålande sol nästan varje dag så det finns inga ursäkter för en lång promenad på morgonen. Om någon vill hänga på min runda så startar jag 9.00 utanför dagis!?

Annars står lite viktiga samtal och städning på schemat idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar