tisdag 23 april 2013

LÖKENS, EN SMAKSENSATION... ELLER?!

Lökens här i Eskilstuna skriver att dom lovar smaksensation. Jag vet många (min bror exempelvis) som gillar lökens. Dom är "kända" för sina goda smörgåstårtor. Snart är det dags för min skolavslutning, då tänker jag bjuda på just smörgåstårta. Det är så jobbigt att göra och dessutom kostar det lika mycket som att köpa färdiga. Därför var min tanke att köpa smörgåstårta. MEN eftersom jag ALDRIG har ätit en riktigt god köpt smörgåstårta så har jag varit tveksam. Jag och mamma bestämde oss för att köpa en liten "prova på" tårta först, så jag vet innan om den är god. Det är ju faktiskt inte så kul att bjuda folk på äcklig tårta. Så idag på lunchen köpte vi en smörgåstårta på lökens 4-6 pers för att provsmaka. Jag kan säga att tårtan var helt ok dekorerad men inte god. Som med alla köpta smörgåstårtor smakade den inte Särskillt mycket, brödet var jätte torrt dessutom. Jätte besviken. Men glad att jag provade så jag inte serverar den på min avslutning. Eftersom min egen är både finare och godare så kommer jag nu göra egen. Då är jag säker på vad jag bjuder på :) så vill ni ha smaksensation, hoppa över löken och kom på min avslutning! Haha!



Lökens torra smörgåstårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar