lördag 20 april 2013

KONFIRMATION

Idag har jag och Melissa varit på Emilias konfirmation i Mariefred. Över en timma i kyrkan först (kyrkan är mysig, men inte SÅ länge!) Emilia var jätte fin iallafall. Sedan blev vi bjudna på smörgåstårta och marängtårta. Min kusin Elle har ju talang i köket. Det gör att man alltid äter för mycket av hennes kreationer. Känns som jag ätit upp mig minst 100 kg idag. Men det är inte mitt fel utan Elles ;)
Jag tyckte konfirmanderna i kyrkan var så söta i sina vita "kappor" jag är inte van vid det riktigt. Är man uppvuxen i Dalarna, framför allt Mora som jag kommer ifrån, då är det folkdräkt som gäller!! I Mora har man folkdräkt på konfirmation och student. Oftast vid dop, bröllop och begravning också. Jag föreslog folkdräkt på vårt bröllop men den idéen gick inte hem hos Jens!






Emilia med sin kompis vid kyrkan.



I mitten, jag som 15 åring i folkdräkt :) haha!












Lite impad blev jag av Bibeln som alla konfirmander fick. Även kyrkan har nu lämnat stenåldern och gått in i 2000 talet. Även om texten i boken var den samma så var denna bibel verkligen uppdaterad och mycket ungdomligare. Det är kul tycker jag och säkerligen ungdomarna också.



Melissa var såklart med och poserade på ett hörn också :)

Nu har jag och Melissa kommit hem och hinner ha lite tjejmys innan killarna i familjen kommer hem från deras 40 års firande i Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar