torsdag 11 april 2013

BESLUTÅNGEST! ÅH...

Jag har seriöst ångest över att välja skola till Melissa. Ja, det låter helt sjukt men min lilla tjej har blivit stor och börjar förskoleklass till hösten. Eller ja, dom börjar ju redan under sommaren. Vilket gör att det är hög tid att välja nu. Ska vi välja kommunal skola så har vi endast fått plats på björktorp som vi tillhör, trots två andra val. Ryktet för Björktorp har jag hört är sådär. Men det bryr jag mig inte så mycket om. Det blir lite vad man gör det till, är min inställning. Bra gångavstånd, ca 10 min. Fast i motsatt håll som dagis. Vi har också fått plats på British junior, såklart då vi nu går på deras förskola. I dagsläget är vi jätte nöjda. Dom lägger pengar (som kommunens skolor inte har) på mycket roliga saker till barnen. Melissa kommer få lära sig engelska. Problemet är logistiken. Sen British flyttade till odlaren känns inte valet lika självklart. Det kommer isåfall bli mycket planering av hämtning och lämning. Hade jag haft körkort och bil hade det inte varit några problem. Även om jag tar körkort så har vi inte råd med en till bil. Känns jobbigt att vara beroende av andra och deras tider. Å andra sidan ska nästan alla kompisar från dagis dit, Melissa vill också dit och det skulle kännas snällast mot henne. MEN jag är säker på att hon hittar nya kompisar... Ja, ni hör ju... Varför är det inte som förr. Då hade man inte massa valmöjligheter, man fick den plats man fick så var det inget mer med det. FAN, jag blir gråhårig och ändrar mig från dag till dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar