torsdag 4 april 2013

RULLGARDINER

I denna lägenhet som vi bor i nu finns det inga persienner. Vi har inte tänkt på det så mycket förens vi ställde om till sommartid. Då blev det så mycket ljusare på kvällen och svårt att somna. Melissa tycker det är jätte jobbigt. Så idag cyklade jag ut till jysk och köpte en mörkläggande rullgardin till Melissas fönster. Jag har ju inget tålamod att vänta när jag har bestämt mig för något. Så vänta till helgen och vi har bil kunde jag såklart inte. Så jag fick ta rullgardinen på cykeln istället. Och nej jag kan inte ens vänta på att Jens kommer hem och sätter upp skiten utan det har jag redan fixat. Tur man är händige manny! Tyvärr så gick inte rullgardinen att sätta på insidan, i själva fönsterkarmen. Fönstret öppnas inåt och då skulle fönstret inte gå att öppna. Så nu släpper rullgardinen ändå in lite ljus på kanterna. MEN det är mycket bättre än från början och på kvällen ligger ju inte heller solen direkt på :) så jag är ändå nöjd. Nu är det bara vårt sovrum och Theodors rum som behöver något mörkläggande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar