måndag 29 april 2013

BESVIKEN MELISSA PÅ DAGIS.

Dagen börjar jätte bra med glada barn. Vi skyndar oss till dagis och lämnar Melissa först idag. På måndagar går dom stora barnen nämligen till munktell och idrottar. Vi kommer till dagis på utsatt tid MEN gruppen har redan gått utan Melissa en kvart tidigare. Jag är oftast en sån som inte klagar på dagis men nu blev jag verkligen irriterad. Förra måndagen var det så att det var massa barn på inskolning. Då fick Melissa stanna kvar på förskolan med nya barnen när dom flesta gick till munktell. Då vart Melissa ledsen men jag förklarade att ibland är det så. Man får inte alltid göra det alla andra gör. Hon har varit på utflykt med dagis som inte alla andra fick följa med på. Så sen förra måndagen har hon längtat tills idag. Så nu brast det lite för mitt mammahjärta. Det kändes inte rättvist att hon skulle stanna inne med inskolningar IGEN. Så ja, jag kunde inte hålla tårarna borta för det kändes helt enkelt inte ok när jag såg hur besviken Melissa var. Tiden hade tydligen blivit ändrad i helgen, men dagis vet att vi bor nära och dom kunde skickat ett sms imorse. Stackars fröken som tog emot oss var inte ens ansvarig för den gruppen och där stod vi, en gråtande/arg mamma och en besviken Melissa. Som tur var kom en fröken lite sent som skulle med till munktell så Melissa kunde gå med henne. Hoppas hon hann idrotta lite innan dom gick tillbaka till dagis igen.
Melissa klippte sig i fredags. Jag hade tänkt att vi skulle gå och klippa topparna men Melissa ville klippa kort igen. Åh, jag saknar hennes långa hår. Att göra flätor, lockar och toffsar. Vi var ju på god väg att spara det nu igen. Melissa vill ha långt men hon orkar inte spara ut. Jag försökte övertala henne men hon hade bestämt sig för kort hår. Hon måste ju få bestämma själv trots allt. Hon klippte en page frisyr. Men som vanligt så hittar jag massa saker som frisören klippt "fel"denna gång är jag så missnöjd att jag funderar på att gå tillbaka, vi får se. Men hon är ju fin oavsett min unge ❤












Det här håret saknar jag!






Men lika fin är hon för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar