torsdag 1 december 2011

UTE I GOD TID...

Man tycker ju att allt borde gå som på räls med alla julklappsinköp om man är ute i lika god tid som jag! Jag började planera och inhandla mina julklappar för flera veckor sen. I år har jag skapat en ny liten regel till min sida avsläkten som Jens släkt redan har. Och det är att man inte får några julklappar om man är vuxen. Det är ju bara min regel så dom andra lär nog byta julklappar som vanligt. Jag tycker det känns bättre att lägga pengaran på barnen, särskillt nu när jag har två egna. Att köpa till alla vuxna känns mest som att man byter saker. Då kan man lika gärna spara sina pengar och köpa det man vill ha själv. Så av oss får alla paket som är under 18 år. Men trots det så blir julklappssumman väldigt stor tycker jag. Men hittills är jag nöjd med alla mina julklappar som jag köpt. Särskillt en av dom jag köpt till Jens, för vi två kommer ändå köpa till varann och halite utdelning på morgonen här hemma. Några undantag från den nya regeln har jag ändå gjort. Förutom Jens så ska Mamma och mormor självklart få julklappar. Vi hade även tänkt göra ett litet undantag för Jens lillasyster, lillasyster fasthon är stor. Hon hjälpte oss så mycket med flytt i sommras och har haft med så fina presenter till Melissa och skickat kort och så... Jag fick en sån bra ide om vad vi skulle ge henne. Men nu finns inte denna sak kvar i en enda affär som haft det innan. Jag vill inte nu avslöja vad det var tänkt att vara, ifall jag skulle få tag på det och någon råkat skvallra. Men nu har jag letat igenom hela gammla stan här i Eskilstuna. Alla övriga små butiker och även ringt Handelsboden och pastell hörnan i Mariefred. Men icke. Varan är helt slut även hos leverantören... då blir man lite less när jag tycker att jag var ute i så god tid med mina klappar. Nästa år ska jag börja redan på sommaren :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar