måndag 19 december 2011

MINUS 2 KILO :)

Lovade ju att jag skulle börja lägga upp bilder på min vikt med jämna mellanrum. Närmare bestämt på måndagar. Detta för att jag inte ska kunna fuska och bli lite mer taggad. Man vill ju inte misslyckas om man ska visa sina resultat "ofentligt" Men jag insåg att det blir för kort inpå attlägga upp en bild VARJE vecka. Eftersom jag inte har någon digitalvåg så ser man ju inte småskillnader i vikten så bra. Så varannan måndag blir nog bättre. Idag är det två veckor sen förra bilden som visade 73 kilo. Idag visar den 71 kilo så lite har jag lyckats gå ner iallafall :)
Natten till idag var plågosam, Melissa hade sin första natt utan napp. Det gick ändå helt ok men det var en gång hon vaknade och inte ville sova längre utan nappen. Men hon överlevde natten. Får se hur det går inatt. Theodor sov oroligt och ville inte alls komma till ro. Vid morgontimmarna började han somna om igen och precis när jag somnat om så vaknar Melissa för dagen. Härliga tvåbarnsliv ;) Tycker att Melissa brukar sova skapligt på mornarna eller om hon vaknar tidigt så brukar hon kunna roa sig själv ett tag. Men nu har hon en adventskalender som gör henne väldigt pigg på morgonen. Det är ju SÅ spännande att öppna en lucka varje morgon. Eftersom hon inte kan siffrorna helt själv och inte kan öppna helt själv är man ju tvungen att gå upp klockan sex och vara lika exalterad över kalendern. Hon fick sin kalender av sin mormor. Jättefin, med lyckotroll och kläder till. Mycket bättre än chocklad och roligare än bara bilder,dock lite dyrare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar