fredag 23 december 2011

DAN FÖRE DOPPARDAN!


Idag är det dan före doppardan, vi har haft en fullspäckad dag! Det har varit bak, tillagning av skinka, paketinslagning och mycket mera. Vi har haft besök av min kära bror och Sofia sedan på eftermiddagen av Jossan. Melissa har varit vaken sen 05.00 imorse och under bakningen så slocknade resten av familjen. När jag var klar i köket och kom ut i tvrummet hittade jag gubben sovande i soffan med en sovande Theodor i famnen. Melissa hade tvärsommnat mitt på golvet :) Nu på kvällen har mamma och Linus varit här på middag. Vi hade massa gott som lammfiol, ungspotatis, rökt lax, julskinka och massa annat. Nu är jag proppmätt och hoppas på vinst på min bingotlott. Har lagt alla "morgonpaket" under granen eftersom Melissa förväntar sig några extrapaket direkt på morgonen nu när hon varit så duktig och slutat med napp. I år blev det en plastgran här hemma. Egentligen ärr jag lite emot plastgranar, tycker det ser lite tacky ut men orkar verkligen inte med allt barr som vi hade förra året. Tycker ändå den blev rätt fin med allt pynt och vår nya belysning som ser ut som lysande snöflingor. Tyvärr gör sig inte granen rättvisa på fotot, man ser ju knappt pyntet och snöflingorna ser man inte alls men det ärju verkligheten som räknas. Melissa har haft lite svårt att somna eftersom hon är lite spänd för imorgon, hoppas man får sova längre än till fem imorgon iallafall! God-Jul på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar