söndag 18 december 2011

4e ADVENT

Tänk att det redan är 4e advent och mindre än en vecka till jul. Jag är iallafall frisk nu, men eftersom den där halsflussen satte sig och inte ville släppa så känns det som jag ligger lite efter i mitt julschema ;)
Igår var vi i Uppsala hos Jens mamma på årets första julfirande, det var mysigt. Idag har vi varit och storhandlat mat på Ica Maxi för hela ledigheten under julen.
Imorgon ska jag till Bvc med Theodor så då går en till dag med julstök bort. Men kanske hinner ägna lite tid åt planeringen av dop och vigsel då. Sedan på tisdag får jag passa på att handla sista klapparna när Melissa är på dagis. Längtar till på fredag då granen ska in och vi ska äta gott här hemma. På fredag får vi även träffa lillasyster Jossan och sen kommer brorsan hem också!
Det där med planering av Vigsel och Dop kan man ju lägga sin själ på och få allt perfekt.Just nu finns varken tid eller ork till det. Men det blir väl lite mer sen i "slutet" att göra. Och efter jul har man litemer krut att lägga på bröllopsplanering. Jag har iallafall hittat min klänning. Sedan har jag tagit beslutet att inte göra egna inbjudningskort. Skulle gärna velat göra det men tiden räcker inte till. Inbjudningarna måste ju ut strax efter jul. Har iallafall beställt dom vi ska ha på nätet.Så nu väntar jag med spänning på att dom ska komma. Tror dom blir fina. Sen kan man även beställa placeringskort, program mm i samma tema.
Ikväll ska vi äta hos mamma och imorgon börjar en ny vecka mednya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar