måndag 5 december 2011

PEPPARKAKSHUS


Iår lovade jag Melissa att baka pepparkakshus. Har tidigare år gett mig på det ett antal gånger, men tycker att det är för mycket kladd egentligen. Iallafall så köpte jag glatt på mig en låda med färdiga delar till huset, lite glasyr i olika färger och godisar på Ica Maxi. Tänkte i mitt stilla sinne att det här blir lätt som en plätt. Men fy, det var bara kladd med alltihopa. När huset var klart tyckte jag att det var helt ok. Sedan fick jag syn på dessa två som min kusin och Jessica gjort och lagt upp på facebook, då insåg jag hur jävla fult vårat pepparkakshus är! Men Melissa är nöjd och jag antar att det är det viktigaste. Elle och Jessica har antagligen varit så duktiga att dom gjort både deg, mall och glasyr helt själva, verkligen jättefint! Så nu planerar jag in att ha en liten glöggkväll med pepparkakshus bakning inför nästa jul och då ska jag bjuda Elle och Jessica och få lite hjälp hoppas jag :) Bjuder ändå på en bild av mitt och Melissas hus....
HAHA!

2 kommentarer:

  1. Haha, va rolig du är. Elle har varit så duktig och gjort degen själv dock inte jag. Men mall och glasyr är egengjort. Glsyren blev jätte fluffig tack vare Elle :).

    Men va roligt att du gillade huset och jag bakar gärna med dig nästa år ;)

    SvaraRadera
  2. ... och förresten ditt hus blev oxå fint!!!

    SvaraRadera