söndag 27 november 2011

HELG/FÖRSTA ADVENT.


Helgen började i fredags med besök hos frisören, känns alltid så skönt att få klippa sig. Hade båda barnen med mig dit och fasade lite för hur det skulle gå,men Theodor lyckades sova i vagnen hela tiden och Melissa roade sig med att prata med de andra kunderna :) Sedan åkte vi iväg till Jens jobb för en fika och visa upp tillskottet i familjen. Innan vi åkte hem så storhandlade vi mat. Vi behövde yttligare tvåjul stjärnor och eftersom Watt och veke kör sitt årliga outlet till varje jul så passade vi på att fynda där. Annars kan det ju vara rätt dyrt men vi fick två röda för 150 kr st! Som hittat! Nu är det bara julgranen kvar, men den kommer inte få pryda vardagsrummet förns dagen innan julafton, som alltid.

På lördagen blev Melissa hämtad av Åse som tog med Melissa på en shoppingrunda. Hon kom hem med en supersöt mössa och massa annat fint. Även en ansiktsmålning på Mc:donalds hade hon gjort :) Medans Melissa var ute och shoppade låg jag och Jens tilssamans på badrummsgolvet och skrubbade. Fy vad äckligt att rengöra kakel, väggar, och golv. Men framför alltäckligt att göra rent golv och avlopp under badkaret. Men nu känns det rent och fräcsht :) Sedan for vi ut på en liten stressrunda genom Eskilstuna för ett besök på systemet, ett besök till brödbagarn och ett besök i ostaffären. Till kvällen bjöd  vi på middag och glöggkväll för våra kära vänner. En super mysig kväll, förutom att gubben min vart lite bakis idag på söndagen ;)


Idag har vi tänt första ljuset i adventsljusstaken, jag tycker det är sååååå mysigt med allt jul ståhej som börjar nu. Efter advents frukosten fick vi besök från Stockholm av min gammla pluggarkompis Elin. Dom fick en liten Albin för två veckor sedan som dom var här och visade upp. Många säger till mig att Theodor (som blir 2 mån imorgon) börjar bli så stor. Man tänker liksom inte på det själv eftersom man ser han varje dag, men när Theo och Albin låg bredvid varann så såg jag verkligen hur stor han blivit. Medans Albin fortfarande såg så där nyfödd ut i ansiktet. Men å andra sidan har han redan hunnit växa ur sina kläder i storlek 56. I helgen har vi lagt ner dom i källaren och plockat fram alla kläder i storlek 62. Tiden går alldeles för fort. På eftermiddagen tog jag och Melissa en sväng till stallet så hon fick rida lite. Nu väntar matlagning och sedan börjar jag och Jens vårt film maraton. Vi ska plöja igenom alla twilight sagorna för att nästa helg kunna gå på bio och se senaste filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar