torsdag 17 november 2011

ONE PIECE/ KIGURUMI.


Min älskade Jens kommer nu skämmas ihjäl, men jag har faktiskt ändrat min åsikt om det nya trend plagget "One piece". Vi har alltid tyckt att dom ser lite lodiga ut, men har börjat fundera lite på att köpa en :) Skulle kanske inte gå ut med en sådan på mig men dom ser så mysiga ut så ha en att mysa runt med hemma skulle jag nog vilja nu när jag är mamma ledig och mycket hemma. Så nu har jag funderat på att köpa en till mig och en till Melissa till våra hemma mys dagar. Vet att det fanns på H&M förrut för barn som inte var så dyra, men dom verkar vara slut. På stadium finns det lite dyrare men helt ok pris. Helst skulle jag vilja ha en äkta till mig själv men dom är lite väl dyra för ett plagg man ska mysa runt i hemma, vi får se hur det slutar! Igår när jag och Melissa skulle gå till bvc såsåg vi två tjejer i varsinn one piece, eller rättare sagt i den japanska modellen av one piece så kallad "kigurumi" det är one piece plagg med olika karaktärer. Nästan som utklädningskläder men detär inte det. Melissa stod länge på trotoar kanten och beundrade tjejerna. Så nu är jag lite inne på att köpa en kigurumi till henne. Hittade en svensk sida att beställa dom från. Det blir ju lite enklare än att beställa en från japan. Även om de japanska sidorna har fler karaktärer att välja mellan. Men på den svenska sidan hittade jag en Hello kitty karaktär som hon skulle gilla. Ja, när pengarna rullar in som dom ska i slutet av månaden får vi se vad jag kommer fram till!

1 kommentar: