fredag 4 november 2011

HUDFÄRGADE PENNOR.


När Melilssa är hemma från dagis så måste man se till att hon får lite tid och inte bara att all ens tid går till lillebror. Jag är inte jätte förtjust i att leka "mamma, pappa, barn" eller leka "häst". Som tur är har jag en tjej som är ganska lugn i sina lekar. Hon gillar att titta på film, spela sällskapsspel, rita och allt typ av pyssel. Jag har nuköpt på oss en del barn spel, men ska försöka samla på oss yttligare några. Spela tycker jag kan vara riktigt kul! Pyssla gillar jag också så det är kul att göra med Melissa de dagarna som man känner att man har lite tålamod. Rita ochmåla med henne går också ann. MEN jag tror jag ska köpa mig en egen målarbok. Jag vill ju måla på mitt vis, men hon skaalltid bestämma vilka bilder jag får måla i hennes böcker. Oftast får jag någon som hon redan kladdat på :(  Sedan undrar jag varför det inte finns några hudfärgade tuschpennor?! Jag målar alltid tjejerna mörkhyade med svart hår så det ska se bra ut, men Melissa undrar varför hon bara får bruna gubbar. Sen skulle det vara kul att kunna välja andra färger än svart på håret, vilket skulle gå bättre med en hudfärgad penna. Jag gjorde ett försök med en ljus orange penna men den stackars rockbruden blev lika röd som en kräfta. Och Melissa vart inte nöjd med mitt färgval då heller! Haha! Så om någon har tips om bra hudfärgade tuschpennor är det bara att talaom det. Jag menar,ska man måla måste det ju bli ordentligt!
Just nu är Melissa på bio och ser Nalle Puh med mormor sedan ska dom äta hamburgare. Jag ser fram ikväll då vi laddar upp med chips framför idol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar