onsdag 2 november 2011

15 TIMMAR SUGER!


Mina barn är heltunderbara! Men 15 timmar som Melissa har på dagis suger tycker jag, eller inte timmarna utan tiderna. Från början sa personalen att dom var öppna för förslag om hur vi skulle lägga upp dom här 15 timmarna, men det tycker jag inte riktigt att dom har. Min önskan är att Melissa ska gå 11-16/3 dagar i veckan. Det skulle vara perfekt på många sätt. Dels behöver vi inte stressa på morgonen eftersom Melissa är väldigt trött och segstartad. Vi skulle då Slippa morgon stress vilket oftast leder till att vi blir osams här hemma. Sedan när det blir vinter och snö så skulle det innebära att Jens kan hämta Melissa efter jobbet med bil ibland så slipper jag pölsa fram med barnvagn och framförallt så slipper hon gå den långa vägen som vi numera har med alla vinterkläder. Några fördelar för mig skulle vara att lämnar jag klockan 11 så har stan öppnat, och eftersom dagis liggermitt i stan så kan jag göra eventuella ärenden på vägen och slippa gå hem hela vägen för att om en halvtimma behöva gå ner på stan igen. Dessutom börjar Melissas simskola nu. Simhallen ligger intill dagis så skulle jag hämta 16.00 så skulle vi kunna gå direkt till simhallen eftersom hon börjar 16.15 där. Nej nu ska vi gå hem och sen ner på stan igen. Allt för att personalen tycker att 9-14 är den bästa tiden att gå. Dom påstår att det är för Melissas skull, eftersom det är på fm som dom går iväg till olika lekparker etc. Till saken hör att Melissa är en pysseltjej och mycket hellre sitter i pysselrummet på dagis där dom är på em. Varje gång jag lämnar henne på morgonen och dom ska ut och iväg så gråter hon för hon inte gillar det. Jag vet att det är bra för barn att vara ute. Men dom är oftast ute även en stund på em. Sen får hon frisk luft av de långa promenaderna fram och tillbaka. Dessa promenader tar 45 minuter alltså 90 minuter både fram och tillbaka. Jag har sagt vad jag tycker och jag tycker ändå att jag borde veta vad som är bäst för Melissa. Jag tror att det mer handlar om att deras upplägg är bättre för dom själva, men sägdet då istället för att skylla på henne. Nu har jag iallafall gått med på att prova deras tider och se hur det går. Igår gick det ok, även om vi fick stressa. Idag blev det också stress fast jag gick upp innan sju. Så idag ringde jag till dagis och sa att vi blir hemma. Med ett spädbarn som ligger och gallskriker så fort jag måste ägna tid till att göra Melissa klar gör en lite stressad. Nej istället för att bli stressade och osams stannar vi hemma och myser idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar