söndag 27 oktober 2013

UPPE MED TUPPEN...IGEN...

På något litet vis har det blivit min uppgift att nästan alltid gå upp med Theodor på morgonen medan dom andra sussar vidare. Det ska det bli ändring på från nu ;)
Jag är fortfarande helt slut från igår. Melissas kalas var lyckat men alldeles för mycket jobb för två timmars kalas. Jag gick upp vid 5 och började baka och packa eftersom vi var i en lokal då vi inte fick plats hemma. Göra ordning oss, köpa det sista på affären, stressa till lokalen, duka blåsa ballonger och ordna. Sedan kom 19 tjejer och jag kan lova att det var högljutt och smått kaos under två timmar med 19 tjejer!!! Efter kalaset stannade vi kvar och städade ur lokalen så vi slipper åka tillbaka imorgon. Väl hemma skulle allt packas upp igen. Jag satte mig ner första gången vid 20 tiden på kvällen, förutom 10 min då jag slängde i mig en hamburgare. Nästa år blir det anordnat kalas på Leos el liknande. Kosta vad det kostar vill :) det var faktiskt så skönt förra året när vi hade kalas där. Tycker bara det är så tråkigt när alla har det så jag ville vara lite traditionell och ha ett hemmakalas i år :) Men det är tur jag har världens bästa vänner iallafall. Silvia hjälpte mig massor och Maria stannade och hjälpte till med städning.
Melissa fick så mycket fina presenter! Känner mig nästan lite snål. Vi brukar inte köpa så dyra presenter till barnkalas, om det inte är kusiner el nära vän och släkt. Men Melissa fick jättedyra och för fina saker.
Ett stort friends lego. En jättestor gosse figur. Pyamas. Bok. Massa pyssel av olika slag. Massa små nallar. Målarblock. Pennor. Smycken. Barbie. Och det bästa av allt, en sminkdocka! Hur länge har hon inte velat ha det.... Hade tänkt köpa en i julklapp men nu får jag komma på något annat :)
Idag står balett på schemat för Melissa. Annars en lugn dag, får se vad vi hittar på.



Mina bullar, som blev jätte lyckade!










Barnkalas!




En nöjd Melissa i sängen. Med Nya pyamasen och gosedjuret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar