söndag 13 oktober 2013

FULL RULLE

Gud, det har varit full rulle i ett par dagar. Igår hade jag min 30 års fest. 43 personer kom så det var lite att fixa då jag bjöd på mat och fika. Dagarna innan har jag mest ägnat åt att handla, laga mat och duka mm. Mamma hjälpte mig med det mesta och tror hon gjorde mer än mig till och med. Vi hade lite panik timmarna innan festen då snittarna hade blivit misslyckade så jag slängde dom. Mamma var orolig att pajen inte skulle räcka så vi kompliterade med några familjepizzor i sista sekund som vi skar upp. Det hade nog inte behövts såhär i efterhand. Som vanligt när jag bjuder på mat så var det massa mat kvar efter. Så på kvällen moffade jag paj och tonfisksallad som mamma hade gjort och som var så jäkla god.
Förutom att jag blev jätteglad över att alla kom så blev jag sjukt glad över min present som var från min och Jens släkt. Nästan hela mitt körkort har jag betalt och är inskriven på körskolan nu!!! Lycka!!! Mina fina vänner hade också lyckats perfekt med presenter. Även Melissa och Theodor fick fina saker.

Idag efter vi städat lokalen och Melissa varit på baletten så åkte vi och storhandlade, skönt att ha en fylld kyl när nya veckan börjar. Nu kan man tydligen redan köpa julmust!!!! Jag blir lite besviken när dom bara börjar tidigare för varje år i handeln med julsaker. Det blir liksom inte lika speciellt på julen då, när man nästan har jul året runt! Men min kära man skiter i mina principer för han älskar Julmust vare sig det är sommar el vinter så vi fick såklart med oss julmust hem från Ica :)
Sedan har Jens och barnen snickrat sängbord. Jag har plockat upp alla presenter och gjort iordning.
Nu är jag helt slutkörd och tänker inte röra ett finger till idag.



Melissa fick massor av kläder som hon själv hade tittat ut och önskat sig. Det har aldrig varit så lätt att få på henne kläder. Kl 6.00 imorse när jag kom in var hon redan påklädd. Dessutom har hon planerat hela veckan framåt vad hon ska ha på sig för kläder och nya örhängen :)



Några andra presenter som hon var VÄLDIGT stolt över var sitt sängbord och sin väggkalender med hästar som hon hade önskat sig och hängt upp.



Theodor fick också lite nytt till rummet förutom alla bilar. En bilmatta och en hel snickarbänk med verktyg :)



Jens har laddat för söndagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar