fredag 4 oktober 2013

HUSDJUR.

Idag händer inte mycket. Jag är inte helt kry men på bättringsvägen. Jens skjutsade Melissa till skolan imorse så jag och Theo kunde bara ta det lugnt. I flera timmar stod Theodor och lekte med sina bilar medan jag låg på soffan. Han är så koncentrerad när han ska parkera bilarna på rad på bordskanten. Lilla bilkillen!



Sedan tog vi ett långt bad tillsammans. Ätit lunch, sovit, och varit på vinden. Vi tog ner Melissas cykel. Vi hade tagit upp den för vintern igentligen. Vi har ju övat lite nu i sommar på att cykla men det har inte funkat så bra, Melissa har inte haft balans eller motivation. Men förra helgen när vi var i lekparken med några vänner så lånade hon Jessicas cykel och helt plötsligt cyklade hon runt helt själv! Hon var så stolt och jag med. Jag grät av stolthet! Haha! Så nu har jag lovat att vi ska ut och öva i helgen på hennes cykel. Jag hoppas det kommer gå lika bra. Kändes som hon satt bättre på den lånade cykeln än hon gör på sin egen, vi får se.

Melissa är inne i en period då hon nästan varje dag tjatar om att få ett husdjur. Jag säger tvärnej. Jag är ju inte direkt nån djurmänniska själv och det är ju jag som kommer ha ansvar för ett djur här hemma. En katt kunde jag tyckt var ok om vi hade bott bättre. Tycker det är elakt att ha innekatter. Annars två marsvin el liknande, men jag har sagt att hon får det när hon fyller 10!!! BARA 4 år kvar! Men eftersom hon älskar hundar och inte får någon hund, och hon älskar att leka med sina gossedjur så ska hon av oss få en stor gossedjurshund när hon fyller år. Till den har jag köpt riktiga hundsaker på djuraffären. Tror faktiskt hon kommer bli jätteglad även om det inte är en riktig hund :)



Korg, matskål, borste, leksak, koppel och halsband. Allt för 350 kr på HÖÖKS. Passade på att handla när dom hade bra rabatter på hunddortimentet. Nu återstår bara hunden som jag spanat in på Ikea för 170kr. Sen är vår present för Melissas födelsedag klar! Hon får inget mer då hon ska få en Ipad av mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar