tisdag 22 oktober 2013

PISSVÄDER UTAN BUSSKORT.

Alltså, jag tycker att det är så enkelt att cykla med barnen nu när jag har cykelsits till båda på cykeln. MEN i det här jäkla pissvädret är det inte kul. Alla är helt dyblöta när vi kommer fram. Stackars Theodor huttrar och är blöt igenom (trots bra kläder) när han äntligen är framme på dagis. Det är riktigt kallt på morgonen nu. En annan är ju svettig som en gris väl framme, men det beror ju på att jag trampar och har två ungar på cykeln. Barnen sitter ju helt stilla. Nu känner jag att jag skulle vilja börja köpa busskort. Det kommer bli lite krångligare med bussen men jag tycker synd om barnen på morgonen som fryser och är blöta. MEN det som allt annat kostar pengar och vi har ju inga just nu. Så det är nog bara fortsätta cykla ett tag till. Jag hoppas Jens ska jobba mer i Sthlm snart så vi får in mer pengar. Och håller tummar att jag kommer in på högskolan efter jul så vi även får in lite studiepengar. Det här är andra månaden vi knappt har råd med mat. Snart kommer det spruta makaroner/korv/köttbullar ur öronen på oss!
Men igår lyxade vi till det eftersom Melissa fyllde år. Mormor kom över och Melissa hade beställt tacos till mat. Till efterrätt blev det Ben&Jrrry och kokosbollar efter önskemål från lilla damen :)






Melissa valde att öppna sina paket på kvällen när vi åt middag. Tror hon blev glad för alla sakerna som vi gav henne...



Hon fick en Finklänning att ha på sitt kalas.



Och en mjukishund i en korg av mig Jens och Theodor.
Theodor älskade hunden och jag gissar att Melissa inte kommer få ha den ifred!






Bästa presenten av alla fyra paket var det som mormor kom med, en helt egen ipad!!! Lycka!!! (Den gillade också Theodor)






Melissa stannade uppe till 20.30 och spelade på paddan innan hon stupade i säng. Imorse var hon uppe med tuppen för att hinna spela innan skolan. Det häftigaste av allt är att hon nu kan gå in på Bolibompa webben helt själv, när hon vill! Theo verkar också lycklig över det. Han sitter bredvid och ropar "bompa, bompa, bompa, bompa" en miljon gånger! Haha!
Så nu har alla fyllt år för det här året, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar