lördag 29 september 2012

TÅRTOR

Många tårtor har jag under åren beställt. Från olika ställen, olika smaker, olika former och med olika motiv till olika tillställningar som födelsedagar, dop och bröllop. Självklart med olika resultat. Vissa tårtor som jag beställt med motiv har varit skitfula osv. Själv är jag inte så förtjust i dom gröna prinsess tårtorna eller liknande. Jag föredrar chockad tårta. Men den gula Carl Gustav tårtan tycker jag är ok. Särskillt den från Ica Maxis bageri här i Eskilstuna. Jag har många gånger blivit besviken över motiven jag beställt på tårtor och betalt extra för, som varit långt ifrån mina förväntningar. Så tråkigt att hämta ut en tårta och bli besviken! Men Ica Maxis bageri (eskilstuna) kan jag starkt rekommendera vad gäller fina motiv, blir alltid jätte nöjd när jag beställt motiv tårtor hos dom. Vad gäller smak så är en av dom godaste jag ätit vår bröllops tårta som vi beställde från en catering firma här i stan. Det var en choklad dröm :)



Melissas tårta förra året från Ica Maxi.






Theodors födelsedags tårta från Ica Maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar