söndag 9 september 2012

FJANT MORSOR!

Det har varit en intensiv vecka. Idag är det exakt en vecka sen vi flyttade. Alla kartonger utom cd skivorna är uppackade. Det fattas två gardiner som ska sys och lite mer sladdar som ska dras, sen är det HELT klart. Städningen i gamla lägenheten är typ klar och Jens är just nu där och målar/spacklar det sista. Jag är helt slut. Ligger på soffan ett par minuter och bara väntar på att lugnet i barnens rum tar slut när som helst. Ligger med en godis påse UTAN dåligt samvete, har gått ner 2 kg under flytten ;) men det är väl typ allt. Jag suger på att vara "duktig" och stå emot allt gott, så jag äter hellre!



Något som jag undrat/tyckt länge och som jag blev påmind om igår är varför det är så svårt att diskutera barnsaker/frågor med andra mammor. Varför ska alla mammor vara så perfekta hela tiden!? Jag går in på olika bloggar och läser hur underbart det är att vara småbarns förälder HELA TIDEN. Det är underbart att ha barn, det tycker jag med men jag tycker inte det är underbart jämt. Och det känns rätt omänskligt att tycka det. Därför försöker jag skriva i min blogg om när det INTE är underbart, tror det finns många som behöver höra det också, alltså att andra har det jobbigt med med sina barn. ÄVEN om vi älskar dom lika mycket som er andra supermorsor! Många som läser min blogg verkar tycka att jag inte förtjänar mina barn lika mycket för att jag klagar. Men jag vill som sagt visa att inte alla mammor har det underbart hela tiden, inte serverar ekologisk mat 7 dagar i veckan, inte bjuder sina gäster på nybakade cupcaces varje dag men ÄNDÅ är bra föräldrar och älskar sina barn. Och att diskutera ämnen med supermorsorna är lönlöst. Det blev jag påmind om (IGEN) igår. Råkar man säga en negativ sak om något, så tar alla super morsor illa upp och man blir påhoppad. Exempelvis skulle jag till en vän rekommendera vilka vagnar jag tyckt vart bra/mindre bra utifrån MINA erfarenheter. Detta var en öppen disskution på nätet. Direkt blir man "påhoppad" av mammorna med dom vagnarna som jag inte gillade. Som att jag sagt att dom vore dåliga mammor för att dom har vagnar som är dåliga enligt MIG. Alltså jag fattar inte vad felet är hos mammor nu för tiden, varför måste vi hela tiden vara lite bättre. Varför kan inte bara alla få vara lika bra föräldrar på sitt egna sätt utan att tävla hela tiden!? Bara DU vet vad som är bäst för just dig och din familj, ingen annan så låt bli att jämföra dig med supermorsorna!



Super föräldrar!? Fråga våra barn vad dom tycker om 20 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar