torsdag 14 juli 2011

V.31 + 17 KG.


Är nu i V.31 i gravideteten. Känns som tiden går så fort. När jag var gravid med Melissa tyckte jag 9 månader var en evighet och det kändes som hon aldrig skulle komma. Den här gravideteten känns det som jag knappt hinner tänka på det. Men nu börjar jag längta, mest efter att få träffa lillebror men även för att det börjar bli besvärligt med mycket krämpor nu. Den här gravideteten har ju varit allt ifrån vad den förra var. Illamåendet i början höll på att ta knäcken på både mig och Jens, sen var det ryggen som värkte så jag trodde jag skulle dö. Antagligen var det en bieffekt av att jag legat i soffan/sängen 18 veckor utan att komma upp när jag mådde illa. Sen var det rätt bra ett tag men nu på sistone är det allt möjligt som gör ont och jag har svårt att andas. Så därför känns det som jag vill ha ut den lille skiten nu! Men som sagt V.31 är vi i och det betyder att det bara är 9 veckor kvar. Jag tyckte det var nyss som jag tänkte att jag ville komma in i vecka 20 eftersom det var första målstolpen. Ställde mig på vågen imorse. Den visade strax under 75 kg. Innan jag blev gravid visade den runt 58 kg, så +17 kg är jag uppe i nu. Inte så illa med tanke på att jag gick upp 32 kg med Melissa. Men lite till kommer det nog bli. Så inga fjuttiga +14 kg som vanligt folk går upp här inte! Men jag lyckades ju gå ner det mesta sist så jag hoppas jag ska lyckas med det efter lillebror också. Nu ska jag göra ordning mig eftersom jag gjort något så dumt som att lova min kära kusin att springa på stan med henne hela förmiddagen. Inte det bästa med tanke på hur min kropp mår just nu. Men vad gör man inte för sina älskade kusiner :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar