fredag 22 juli 2011

TÄNKA OM...


Igår klädde vi klart ramen med vårat Marie Mekko tyg. Dessvärre insåg vi att vi köpt alldeles för stor ram! Vi som varit och måttbeställt ramen och fick pröjsa över 800 spänn, vilken miss! Det var meningen att tavlan skulle sitta ovanför sänggaveln. Men det såg inte klokt ut, den gick nästan ända upp i taket. Så idag tog jag ner två tavlor vi hade ovanför soffan och satte den nya tavlan där, så fick dom andra sitta ovanför sängen istället. Det blev ju bra tillslut iallafall. Det ända som kanske blev lite knasigt är allt mönster i tvrummet. Mekko tyget är ju ett fint mönster på men sen har vi svart/vita soffkuddar i olika mönster och jag har även precis sytt gardiner i ett helt annat mönster. Hade jag vetat det från början hade jag kanske valt hel vita gardiner. Ja, ja... En annan sak som blev bra men inte som vi tänkt oss var den fina möbeln vi fick av Jens pappa och Åse. Ett gult skåp som vi tänkt måla om och ha i babyrummet. Den fick inte plats där inne och passade i tvrummet. Mycket lyckat med tanke på att jag slapp göra något med den. Och våra lycktor blev fina uppe på skåpet. Nu har jag lagt ner borr och verktyg i källaren och vill inte se dessa på länge efter allt fix i nya lägenheten. Imorgon hade vi tänkt åka på riddarspelen i Mariefred, men vet inte hur vi gör med tanke på åskovädret som ska hålla i sig. Kanske blir en tripp till Sthlm för lite shopping med familjen istället, Det tycker jag skulle vara mysigt! Ikväll fortsätter vi med 6e Harry Potter filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar