fredag 15 juli 2011

HARRY POTTER.


Idag har jag varit innomhus heeela dagen med en sjuk dotter. Men det har ändå regnat hela dagen ute och så fick jag ju min vilodag utan ursäkter för att springa runt på massa annat. Känns bra i vissa delar av kroppen iallafall. Har tvättat upp massor med barnkläder som legat i källaren sen Melissa var liten. Åh, gud vad pyttesmå dom är! Det mesta har ju tyvärr varit rosa så det har skickats iväg till lilla kusin Elin, men en del rött och annat som går att ha på lillebror har jag hittat. Jag har även klätt om garderobsdörren till lillebrors nya rum med mitt fina tyg, det blev jättefint. Imorgon tar vi en sväng till Ikea så jag kan fortsätta mitt lilla projekt i rummet. Lagade wok med ris till middagen, försökte lägga upp det lite fint till mig och Jens men det såg mest ut som två stora tuttar med riset. Som vanligt kunde inte Melissa äta eftersom det var såååå äckligt. Då kan jag tillägga att jag hade plockat ut endast kyckling och ris. Men tydligen gick inte det ändå. Det är ju tur att dagis personalen säger att hon äter massor för det gör hon inte hemma iallafall, så annars skulle jag bli rätt orolig. Det är så kul och laga mat till henne när hon sitter och hulkar sig vid matbordet. Idag klargjorde hon att det är för att jag lagar sååååå himla äcklig mat. KUL! Ikväll blir det Harry potter. Vi har nämligen två biobiljetter att utnyttja, så vi tänkte gå på nya Harry potter filmen innan lillebror kommer. Men Jens har inte sett de tidigare filmerna så vi ska plöja igenom alla filmer. Vi börjar med första idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar