fredag 29 juli 2011

FÖRLOVAD IGEN :)

Äntligen! Nu är jag förlovad "igen" :) I våras när vi hade förlovat oss så gick jag och tappade bort min ring bara någon vecka efter att jag fått den... Så typiskt mig! Jag grät flera dygn och den kom aldrig fram igen. Som tur var har vi drulleförsäkring på hemförsäkringen och efter mycket om och men så fick jag en rekvisition på 12.000 kr att hämta ut en ny. Först skulle dom skriva rekvisitionen till Guldfynd, så jag kunde få en likvärdig ring, men har man förlovat sig vill man ju ha en exakt lika som man hade, inte en "likvärdig" som tur var fick jag till slut en så jag kunde gå till guldsmeden här i Eskilstuna. Han hade nämligen gjort dom för hand, enligt våra egna önskemål. Vi valde att ha vitt guld, känns som det passar till flest smyccken och klockor som man bär. Idag var den färdig och jag kunde äntligen hämta ut den, vi fick ju betala självrisken på 1500 kr såklart men det är ju ingenting mot vad ringen kostade. Så nu är inte bara Jens förlovad utan även jag! Och jag lovar att jag aldrig mer kommer tappa den! Dessutom har jag blivit så tjock nu så den går knappt att ta av :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar