onsdag 13 juli 2011

TYSKA SLÄKTEN!


Mammas kusin Gero från Tyskland är här med sin fru och hälsar på. Förra sommaren åkte jag, Melissa, mamma, mormor, morbror Wolle, moster Elisabeth och Håkan till Tyskland och hälsade på alla tyska släktingar vi har. Då var vi en dag hemma hos Gero i Badlautoberg och redan då bestämdes det att den här sommaren skulle dom komma till Sverige. Så igår var vi och grillade i Mariefred med mostrar, kusiner och mormor och Gero och Gina såklart. Det var mysigt. Även Denice är hemma från Norge i två veckor. Vi hade ju tur i oturen med vädret. Det spöregnade flera skurar under dagen och även precis när vi började grilla men sen blev det uppehåll hela kvällen så vi kunde sitta i trädgården och äta. Vi åkte hem vid 21 tiden eftersom Jens skulle upp och jobba och Melissa till dagis. Innan Mariefred igår så gick jag och Denice på stan en sväng här i Eskilstuna. Hon har sovit hemma hos oss en natt. På stan köpte jag jättefint djurtyg på Åhlens som jag ska sy massa saker till babyrummet med, nu längtar jag efter att få börja med det projektet. Får se om det blir en sväng till Ikea i helgen kanske. Idag blir det lugnt, hade tänkt att hålla mig hemma idag eftersom jag har fått rätt ont i kroppen efter allt shoppande med Denice men nu kanske det blir en glass med Tove iallafall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar