måndag 25 juli 2011

SOMMARLOV!


Idag börjar Melissas lilla sommarlov. Eller hon har ju haft semester med oss nere på österlen och varit på Astrid Lindgrens värld redan. Men nu ska hon vara hemma med mig i två veckor. Jens kommer jobba så jag och hon ska försöka hitta på lite saker att göra själva. Jag hoppas bara vi kan hålla sams och inte gå varann på nerverna här hemma ;) Idag började vi morgonen med att åka till frisören. Har klippt en bra bit på mitt hår. Lite tant men det är ju det jag börjar bli! Blev nöjd iallafall. Sedan tog vi en cykeltur bort till Tuna park/onoff/expert. Imorse var mjölken slut så jag skulle koka te vatten i vattenkokaren och det bara small till, jag höll på att skita på mig, iallafall vart vattenkokaren helt paj så jag behövde köpa en ny. Den gammla köpte jag typ när jag flyttade hemmifrån så den hade väl gjort sitt. Fyndade även en barn termometer på rea. Skönt att ha en sån febertermometer som man tar i örrat, har läst att denna fått bra i tester också. Vi hann också med att köpa nya pennor till Melissa innan vi åkte hem för lite lunch. Efter lunchen cyklade vi ner till försäkringskassan, det är ju så mycket papper och skit nu när jag snart ska gå på mammaledighet. Jag blir nästan tokig av allt sånt! Andra cykelrundan avslutade vi med varsinn kulglass på stan. Sen har vi provritat med de nya pennorna här hemma, verkar som den första dagen tillsammans blir helt fri från bråk oss emellan ;) Vi får se hur dagen fortskrider?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar