lördag 1 mars 2014

DÅLIG KARMA!

Ibland undrar jag om jag är född i ett lägre kasst och har dålig karma från mitt förra liv....
Idag, jobbar hela dagen i butiken. Försöker puscha mig själv till det yttersta för att sälja för dagens budget. Kommer hem slut i huvudet och i benen och möts av det här!



Alltså sånna här "pump" bilar ser man ju ibland. Men just den här hade en lång slang som jag såg försvann in på vår balkong!!! Går upp i trapphuset som det rinner fullt med vatten i!! Och kommer upp till vår dörr!!



Redan här, innan jag går in i lägenheten vill jag lägga mig ner och gråta!
Inne i lägenheten är det ännu mer kaos! Två män som jobbar sig svettiga och har varit hemma hos oss i fem timmar (längre blir det). Det är översvämning i halva lägenheten. "Bajsvatten" väller ut överallt. Det har Jens i väntan på hjälp försökt stoppa till sovrummen med hjälp av alla mina 30 badlakan!! Efter att ha slitit hela kvällen har vi fått någorlunda ordning här hemma, vi får bo lite provisoriskt. Ett badrum är helt ur funktion. Tur vi har två badrum!! På vissa ställen i lägenheten buktar golv och lister och man hör vattnet under klafsa när man går. Även tapeten i hallen har blivit fuktskadad på några små ställen. Mattor och annat är förstört och vi äger inte ett enda badlakan längre!!
Som sagt jag vill gråta!! Ge mig måndag nu. På måndag kommer dom hit med fläktar och ska mäta fukten, troligtvis behövs hela golven slitas upp :( tur att vi bor i hyresrätt och inte behöver bry oss om kostnader.
Läckan eller stoppet kommer från något rör ovanför oss och en familj till i huset fick samma översvämning idag.
GIV. MIG. STYRKA.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar