måndag 17 mars 2014

VÅRFINT!

Efter vår översvämning här hemma för några veckor sen, har jag köpt lite nytt som gick förlorat i bajsvattnet. En ny ryamatta, nya badlakan och nya duschdraperier. Nu är allt äntligen iordning här hemma och det känns fräscht i båda badrummen. Passade också på att köpa nya lakan. Är lite less på alla våra mörka lakan. Dessutom har vi bara tre som passar till sommartäcket. Nu hittade jag ett i ljus turkost, med fjärilar. Känns riktigt vårfint i sovrummet :)
Hade tänkt dammsuga mattan i sovrummet nu när jag bytte lakan. Kontakten bara exploderade och det for blixtar överallt!!! Det har gnistrat ett tag och har bävat för det här. Utgifter utgifter, hela tiden är det något som kostar pengar! Det är ju inte så man kan va utan dammsugare :/ tröttsamt!

Ska jobba idag, men har en lång sovmorgon först. Skönt för Theo att börja senare nu när han har det lite kämpigt och hela benet i gips.




Förresten, igår när jag vaknade så var det första jag fick veta att grafikens hus brunnit ner. För er som inte vet så är det ett konst museum i Mariefred. Alltså jag bor ju inte längre i Mariefred men det är ändå lite hemma för mig. Känns lite sorgligt med grafikens hus. Det var ju en av Mariefreds stolthet som också drog mycket turister. Grafikens hus låg ju i kungsladgården som tillhör Gripsholms slott. Förutom all konst som gått förlorad tycker jag det är synd på ladan, som liksom slottet hör till Mariefred. Kommer se konstigt ut utan ladan. Det verkar vara en anlagd brand. Helt sjuka människor det finns!! Är trött på människor som alltid ska förstöra. Varför är det så svårt att fatta vad dom är ditt/mitt eller rätt/fel?! Jag fattar inte det?!









(Lånar dina bilder Anna:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar